.«ـــــــــــثبتـــــ سابق»کاتب ویژه اسدالله خان کاتب
|
انجمن ادبی ، فرهنگی ،هنری اسدالله خان فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی
|
انجمن ادبی اسدالله خان(ــثبتـ:اختلاس +عمآمه ، برباد ) ادبیات+ توارد انجمن ادبی (اسدالله خان) : توارد -مص [ع] (تَ . رُ) پیاپی وارد شدن ، در یک وقت وارد شدن ، با هم دریکجا فرود آمدن. و در اصطلاح ادب آنست که دو شاعر بی خبر از یکدیگر هر کدام شعری بگویند که از حیث لفظ و معنی مانند هم باشد بطوریکه گمان برود یکی از آن دو تن این شعر را از دیگری نقل کرده است . و این را موارده نیز میگویند .
در شعر وُ سیاست اینها مُد شده است ؛ اوضاعِ ادب مثــالِ قُد قُد شده است ! لعنت به سیاست که پدر ،مادر شد ؛ دزدیده و گوید که «توارُد» شده است ! البته در سیاست این روزها بلعکس نیز صحیح اتفاق می افتد .نظر امام خمینی در باره خدمات دولت مهندس میرحسین موسوی «....و امید است با درایت و تقوا و تعهدی که در شما سراغ دارم به تمامی امور این حماسه سازان و شهیدان زندۀ انقلاب رسیدگی کامل گردد. و «بنیاد شهید انقلاب اسلامی» نیز همچون گذشته با فراغت و امکانات بیشتر امور خانواده های معظم شهدا و مفقودین و اسرا را دنبال نماید.
️علی مرادی مراغه ای 🌾 بعدا در بازجویی ها نیز به عمل خود افتخار می کرد و فکر می کرد که بزودی آزاد خواهد شد و به سبب خدمتی که با کشتن شاه، مخصوصا به صدراعظم امین السلطان کرده از حمایت او برخوردار خواهد شد، چون امین السلطان با یکی از زنان شاه ارتباط داشته و شاه خشمگین از این مسئله، تنبیه او را به بعد از برگزاری جشن موکول کرده بود... 🌾جواب هاى ميرزا رضا در بازجویی ها بیشتر مضحك و آميخته به شوخى و طعنه بود. وقتی محمدحسن ميرزا معتضدالسلطنه از او پرسيد: ناصرالدين شاه چه گناه داشت كه او را كشتى؟ 🌾اما آیا میرزا رضا به ریشه ظلم زده بود؟ و آیا ریشه ی ظلم و جهل آنجا بود...؟! 🌾چنین شد که مردم یکی از پرشکوه ترین مراسم ترحیم شاه شهیدشان را برگزار کردند و روز سوم واقعه، فوج های مردمی كه براى جشن تاجگذارى آمده بودند با موزيك عزا از جلو جنازۀ گذشتند و تمام طبقات مردم برای مجلس ترحیم، تكيۀ دولت را پر ساختند، شعرا اشعارى جانسوز در شرح واقعه سروده و حتى «عاش سعيدا و مات شهيدا» را هم براى مادۀ تاريخ فوت او پيدا كردند و شاه شهيد لقبش دادند...
✅به نظر می رسد که میرزا رضا به ریشه نزده بود بلکه کاملا به کاهدان زده بود، چون به قول شهریار: گیرم از سرها گسست افسارها
تصویر : رهبر فراری (جمبوری اسهالی) واکسن #اَبتر ↘<< بدو(همآهنگ ــــثبتـــ اختلاس ازین ولایت امام دُمبه شُفصدم#رهبرنمیخواهیم انجمن ادبی اسدالله خان(اوضاع ایران بر می گرده به اواخر رژیم پهلوی (وای به حالِ رهبر ابتر داره #بلعکس این پدیده صادق است) موضوعات مرتبط: حکایت، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، خبر، اطلاعیه برچسبها: وصیت نامه, سیاسی, همزمان با 9دی 1401 [ شنبه سوم دی ۱۴۰۱ ] [ 14:39 ] [ ــــــــــــــــثبتـــ :کاتب ]
[ ]
|
|
| [ فالب وبلاگ : وبلاگ ـــــــــــثبتـــــ سابق»کاتب ویژه اسدالله خان کاتب ] [ Weblog Themes By : http://anjomamn-asdolakhan.blogfa.com/http://mahamiy.blogfa.com/] |