هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
.«ـــــــــــثبتـــــ سابق»کاتب ویژه اسدالله خان کاتب
|
انجمن ادبی ، فرهنگی ،هنری اسدالله خان فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی
|
توهین به مرام جاهلیت شده است ! توصیف پیام جاهلیت شده است ! ای زن پس ازین ؛زنده به گورت کردند تجدید مقام جاهلیت شده است !
💠 *پدر مهسا امینی: قول رسیدگی آیتالله رئیسی قوت قلب ما بود/ سوءاستفادهکنندگان دلسوز ما نیستند!* 🔹امجد امینی میگوید: مسئولان کشوری قول پیگیری و بررسی علت فوت دخترم را به ما دادهاند تا جائیکه آیتالله رئیسی در تماس تلفنی که با خودم داشت، گفتند که موضوع بهجد بررسی میشود و این قوت قلب و امیدی برایمان شده است. 🔹امجد امینی پدر مهسا امینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در تشریح اتفاق پیش آمده در خصوص درگذشت فرزندش گفت: تا آنجاییکه میدانم دخترم مقابل مترو شهید حقانی دستگیر شده و از آنجا او را بردند، بهطوریکه به محض پیاده شدن از مترو او را گرفتند و سوارش کردند. آن زمان مهسا و پسرم از مأموران خواهش کرده و گفته بودند ما بچه شهرستانیم و آدرس بلد نیستیم و پسرم اصرار میکند که خواهرم را نبرید اما جوابی نگرفته بودند. 🔹امینی ادامه داد: هفته قبل شمال بودیم و از آنجا به تهران رفتیم که اینگونه از ما پذیرایی شد. مانتو دخترم مشکلی نداشت و حجابش پوشیده بود. 🔹پدر مرحومه مهسا امینی در پاسخ به اینکه از وضعیت پزشکی او چطور مطلع شده و در بیمارستان و پزشکی قانونی به او چه چیزی گفته شده، گفت: پسرم زمانیکه با من تماس گرفت در هشتگرد بودم و بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم. پزشکش رو پیدا کردم و به گفته پزشک و پرستاران، مهسا دچار مرگ مغزی و ایست قلبی شده بود. به ما گفتند یکسری از اعضای بدنش هنوز زنده است. ما امیدوار بودیم، برگردد ولی هیچنتیجهای نگرفتیم؛ حتی به من گفتند باید برای حفظ کلیهها، مهسا دیالیز شود گفتم هر عمل و کاری برای حفظ جان دخترم میتوانید، انجام دهید و امضا هم کردم. طرح برخی ادعاها مبنی بر اینکه من اجازه عمل مهسا را ندادهام، دروغ بوده و صحت ندارد چراکه همه برگهها را امضا کردم. اما فایده نکرد و دخترم رفت. 🔹پدر مرحومه مهسا امینی در بیان مطالبه خود از دستگاههای حاکمه گفت: انتظار خود و خانوادهام فقط این است که عاملان و اشخاصی که باعث فوت دخترم مهسا شدند، در ملأعام بازجویی شوند که چرا این کار را کردند و به سزای عمل خود برسند تا خون دخترم پایمال نشود. 🔹امینی با اشاره به تماس مسئولان کشوری با خود گفت: مسئولان کشوری قول پیگیری و بررسی علت فوت دخترم را به ما دادهاند تا جائیکه آیتالله رئیسی در تماس تلفنی که با خودم داشت، گفتند که موضوع بهجد بررسی میشود و این قوت قلب و امیدی برایمان شده است. 🔹او تأکید کرد: کسانی که از موضوع مرگ مهسا دنبال سوءاستفاده هستند، هیچ ارتباطی با ما ندارند و ما نیز کاری به آنان نداریم، آنها دلسوز ما نیستند، آن چیزی که واقعیت داشته خودم در مصاحبهها اعلام کردهام، فقط درخواستمان بررسی علت مرگ دخترم و برخورد با بانیان این حادثه بوده و این تنها آرزویمان است موضوعات مرتبط: طنز، حکایت، عکس(تصویر)، ــــــثبتـــــ، خبر، اطلاعیه برچسبها: http, mahamiy, blogfa, com ادامه مطلب [ پنجشنبه سی ام شهریور ۱۴۰۲ ] [ 11:13 ] [ ــــــــــــــــثبتـــ :کاتب ]
[ ]
اسدالله خان میفرماید : این جهان را آن هنگام که ترک کردم همان قدر ابلهانه یافتم که در ابتدا دیدم.... این قصه ی بسیاری از آدم ها و شاید تمامی ما باشد. بیش و کم بسته به اینکه کجا متولد شده ایم. کاری که حکومت های مذهبی می کنند کشیدن یک دیوار بتنی دور مغز آدم هاست. آنها اندیشه ی ما را در چهارچوبی تنگ و بسته قرار می دهند و اندیشیدن فراتر از این دیوار را گناه و مایه ی عذاب آدمی پس از مرگ می دانند. به خاطر دارم از کودکی و نوجوانی قوانین سرسختانه ی اسلام را در غالب کتب دینی و مذهبی به خورمان داده اند. آنها در ابتدا قدرت و اجازه ی اندیشیدن، فراتر از قوانین مذهب را از ما گرفتند و هرگاه با پرسشی انتقادی روبرو شدند که یارای پاسخگویی به آن را نداشتند گفتند این معنای ظاهری دین است، معنای باطنی آن است که مراجع و متخصصان دینی می گویند. قران یک معنای ظاهری و یک تفسیر باطنی دارد، قافل از آنکه تمامی داستان های مکتوب شده آنقدر واضح و ابلهانه بود که کندترین ذهن ها با اندکی تفکر بدون ترس و خارج از چهارچوب تعیین شده هم به معنای ظاهری آنها پی میبرد و هم آنچه تفسیر باطنی می نامند.
اما دین چه کرد با آدم ها
انسان ها را از هم جدا کرد، میان ما فاصله انداخت، ما را با پیروان دیگر ادیان دشمن کرد، جنگ ها به راه انداخت و خون ها ریخت، تمدن ها را از میان برد، مغز آدم ها را مخدوش کرد، کودکان را یتیم کرد و زن ها را کنیز و برده و مهم تر از همه اندیشیدن آزادانه و فراتر از هر مرام و مسلکی را برای آدم ها حرام کرد و تمام این ها بیش از هر کیش و آیین دیگری در" اسلام " و تفکر اسلامی مشهود است. اسلام به تعبیری همان " خشونت " است.
محمد همان شیاد باهوش و کاریزماتیک از همان ابتدا برای گسترش آنچه می خواست، برای به تحقق رسیدن بلند پروازی ها و حس قدرت طلبی که داشت، از ثروت خدیجه، بانوی پروتمند و تاجر حجاز سود فراوان برد و او را به همسری خود دراورد و از ثروت زنی که بواسطه ی ازدواج با او بدست آورده بود توانست در گسترش اسلام به موفقیت چشمگیر دست پیدا کند. پس از آن نوبت به ابوبکر، مردی پروتمند، مورد احترام و بانفوذ. پس با دختر خردسال ابوبکر نیز ازدواج کرد. براساس کتاب "عایشه پس از پیامبر" زمانی که محمد برای مشورت در امور اسلام به منزل ابوبکر وارد شده، دختربچه ای خردسال، سپید روی و سرخ موی میبیند در حیاط منزل ابوبکر مشغول بازی و ..... مکتوب است عایشه با عروسک هایش وارد خانه ی محمد شد. چون پیامبری کودک همسری را رواج می دهد و مجاز می داند ، چه انتظاری از پیروان او می توان داشت. ابوبکر از پروتمندان و مردی صاحب اندیشه بود و متبحر در نسب شناسی اعراب. به جرات می توان گفت شاید بدون کمک های مادی و پشتیبانی های همه جانبه ی ابوبکر اسلامی وجود نمی داشت. ابوبکر تنها فردی است در اسلام که هم خودش هم پدرش هم پسرش هم نوه اش از یاران وصحابه ی محمد بودند رشته ی کلام کوتاه... برای شناخت بهتر و بیشتر محمد، قران و اسلام تعدادی از آیات خشونت آمیز قرآن جمع آوری شده ، قضاوت با آنها که بی غرض و بی تعصب و بدور از تمام پیش داوری ها و بدون مقدس جلوه دادن این مذهب و این کتاب در جهانی که تقدس تنها یک مفهوم موهوم بشری است می اندیشند. آیات خشونت در قران
براي بررسی خشونت در اسلام اول از همه باید آیههایی را که دستور به قتل و آدمکشی را به اسـم خـدا صـادر کردهاند را می اوریم، و در ادامه دروغ روحانیون و اخوندهاي مسلمانان را در این زمینه بررسی میکنی. آیه هاي فراوانی در قران دستور به قتل و جنایت کسانی را که تسلیم اعراب مسلمان نمیشدند وجود دارد کـه در تمام این ایات دستور کشتن کسانی را که با مسلمانان اختلاف عقیده داشته اند صادر شده است. در زیر فقط چند نمونه ازین آیات را براي شما مینویسیم. سورة توبه - آیۀ 123
اي کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید کـه خداوند با پرهیزکاران است سورة محمد - آیۀ 4 چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پایان آیـد . و ایـن اسـت حکـم خـدا . و اگـر خـدا میخواست از آنان انتقام میگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده انـد اعمالشان را باطل نمیکند. این ایه در جواب کسانیست که میگویند اسلام دستور سر بریدن را نداده. در ایه میگویـد اگـر میخواسـت انتقـام میگرفت ولی خدا خواسته که شما مثل حیوانات درنده به جان هم بیفتید. سورة انفال - آیۀ 39
با آنان نبرد کنید تا دیگر فتنه اي نباشد و دین همه دین خدا گردد پس اگر باز ایستادند ، خدا کردارشان را مـی بیند. سورة احزاب - آیۀ 6 اینان لعنت شدگانند. هرجا یافته شوند باید دستگیر گردند و به سختی کشته شوند. سورة مائده - آیۀ 33 سزاى کسانى که با خدا و پیامبر او مىجنگند و در زمین به فساد مىکوشند جز این نیست که کشته شوند یـا بـر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت یکدیگر بریده شود یا از آن سـرزمین تبعیـد گردنـد ایـن رسوایى آنان در دنیاست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت. در این ایه به صراحت دستور سلاخی انسانها صادر گردیده و خدایی که محمد معرفی کرده تنها قتـل و ادمکشـی را راه اصلاح جامعه میدانسته. سورة مائده - آیۀ 38 و مرد و زن دزد را به سزاى آنچه کردهاند دستشان را به عنوان کیفرى از جانب خـدا ببریـد و خداونـد توانـا و حکیم است. سورة توبه - آیۀ 2 اي کسانی که ایمان آورده اید، مشرکان نجسند و از سال بعد نباید به مسـجد الحـرام نزدیـ ک شـوند، و اگـر از بینوایی میترسید، خدا اگر بخواهد به فضل خوش بی نیازتان خواهد کرد. زیرا خدا دانا و حکیم است. در این ایه کسانی که به دروغهاي محمد اعتنایی نداشته اند را نجس خوانده (بی احترامی بـه عقایـد ) و انهـارا از رفتن به مکه محروم کرده و این قانون کماکان پابرجاست. سورة توبه - آیه 29 کسانی را از اهل کتاب که به خدا و روز قیامت ایمان نمی آورند و چیزهایی را که خدا و پیامبرش حـرام کـرده است بر خود حرام نمیکنند و دین حق را نمیپذیرند بکشید، تا آنگاه که به دست خود در عین مذلت جزیه بدهند. در این آیه دستور قتل مسیحیها و یهودیا را هم صادر کرده و کلا یا باید مسلمان باشی و یـا کشـته شـوي . ایـن است دین صلح و صفا!! سورة نساء - آیۀ 8 دوست دارند همچنان که خود به راه کفر میروند شما نیز کافر شوید تا برابر گردید. پس با هـ یچ یـ ک از آنـان دوستی مکنید تا آنگاه که در راه خدا مهاجرت کنند. و اگر سر باز زدند در هرجا کـه آنهـا را بیابیـ د بگیریـ د و بکشید و هیچ یک از آنها را به دوستی و یاري برمگزینید. سورة انفال - آیۀ 12 و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به پایداري وادارید. من در دلهاي کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان بزنید و انگشتانشان را قطع کنید. سورة توبه - آیۀ 5 پس چون ماههاي حرام به سر آمد آنگاه مشرکان را هر جا یافتید به قتل رسانید. و آنهـا را دسـتگیر و محاصـره کنید . و هر سو در کمین آنها باشید. چنانچه توبه کردند و نماز به پاي داشتند و زکات دادند پس از آنها دسـت بدارید. که خدا آمرزنده و مهربان است. این آیه به ایه سیف معروف است و جزو ایاتی هست که در اواخر عمر محمد صادر شده و به صورت عام دستور قتل عام تمامی غیر مسلمانان را صادر میکند دقیقا همانکاري که داعش و طالبان و القاعده انجام میدهند. سورة توبه - آیۀ 12 اگر پس از بستن پیمان، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند، با پیشوایان کفر قتال کنید که ایشـان را رسم سوگند نگه داشتن نیست، باشد که از کردار خود باز ایستند. سورة بقره - آیۀ 19 هرجا که آنها را بیابید بکشید و از آنجا که شما را رانده اند، برانیدشان، که فتنه از قتل بـدتر اسـت . و در مسـجد الحرام با آنها مجنگید مگر آنکه با شما بجنگند. و چون با شما جنگیدند بکشیدشان که این است پاداش کافران. همانطور که دیدید اینها نمونه اي از ایات قتل و جنایت قران بود که به مسلمان اجازه قتل عام دیگر انسانها با هر عقیده اي به جز اسلام را میدهد. محمد و تشویق ب جنگ و آدمکشی: محمد از قول االله مردم را به جنگ تشویق میکند: سورة انفال - آیۀ 6 اي پیامبر، مؤمنان را به جنگ تحریک کن ، اگر از شما بیست نفر شکیبا باشند بر دویست نفر چیره خواهند شـد و اگر از شما صد نفر باشند بر هزار نفر از کافران چیره می شوند؛ زیرا آنان گروهی کوته فکرند. نکتهي دیگري که در آیه بالا وجود دارد، حساب و کتاب ریاضی االله است، براي اینکه تأکید کند من ریاضی را به خوبی بلدم، بار اول 20 را در 10 ضرب کرده و بار دوم 100را در 10 و در هر دو بـار پاسـخ درسـت ی داده است! و میگوید که االله جان شما را میخرد تا بهشت را تقدیم کند: سورة توبه - آیۀ 111 االله از مؤمنان جانها و مالهایشان را خرید، تا بهشت براي ایشان باشد؛ در راه االله میجنگند، پس (چـه ) بکشـند یـا کشته شوند وعده اي حقی که االله در تورات وانجیل و قرآن داده است و چه کسی بهتر ازاالله به پیمان خـود وفـا خواهد کرد؟ به این خرید و فروشی که کردهاید شاد باشید که شادکامی بزرگی است. االله کسانی که در صفوفی محکم در راهش بجنگند را دوست دارد: سورة صف - آیۀ 4 االله کسانی که در راهش در صفی سرب مانند، میجنگند را دوست دارد. واین راه، وظیفهي همه مسلمین است؛ وظیفهاي که کسی نمیتواند االله را فریب دهد، زیرا او شنواي داناست. سورة بقره - آیۀ 2 در راه االله بجنگید و بدانید که االله شنوا و داناست. گرچه ممکن است برخی از انسانها از این واجب اسلامی نفرت داشته باشند؛ ولی باید بداننـد کـه در ایـ ن تنففـر خیري است. سورة بقره - آیۀ 2 جنگ بر شما واجب شد در حالی که از آن متنفرید، چه بسا چیزي که از آن متنفر باشید در آن خیر شما باشـد و چه بسا چیزي را دوست بدارید آن برایتان شر باشد، االله میداند و شما نمیدانید. مسلمانی که در راه االله بجنگد، داراي درجاتی بسیار بالاتر از کسی است کـه نمـ یجنگـد و کسـ ی کـه توانـائ ی جنگیدن را ندارد، باید با مال خویش به مجاهدان یاري رساند. سورة نساء - آیۀ 95 مؤمنانی که بدون هیچ رنجی از جنگیدن خوداري میکنند با کسانی که با مال و جان خویش در راه االله جهاد مـ ی کنند برابر نیستند؛ االله کسانی را که با مال و جان خویش جهاد میکنند بر آنان که از جنگیدن خودداري میکننـد با درجتی برتري داده است و االله همه را وعده هاي خوبی داده است و مجاهـدان را بـر آنهـا کـه از جهـاد روي گردانند با مزد زیادي برتري داده است. 1 منابع: (جامع الاحادیث الشیعه/ ایت االله بروجردي/ جلد 13 /صفحه 14 - الامثال فی تفسیر کتاب االله المنزل/ آیـ ت االله مکارم شیرازي/ جلد 2 /صفحه 784 - المستدرك/ حاکم نیشابوري/ جلد 2 /صفحه 78 ( 2 -رسول االله فرمود: دروازههاي بهشت زیر سایهي شمشیرهاست. (صحیح مسلم/ جلد 6 / صفحه 45 - صحیح البخاري / کتاب الجهاد/ باب الجنه تحت بارقـه السـ یوف {جلـد 3 / صفحه 208 ( با خواندن این ایات و احادیث چه چیزي در ذهنتان تداعی میکند؟؟؟؟ آیا مگر داعش و طالبان و القاعده غیر از این دستورات را اجرا میکنند؟؟؟؟؟ اخوندهاي شیعه اشغالگر ایران با توصل به همین آیات ضد بشري و وحشیانه، مخالفین عقیدتی خود را به خـاك و خون میکشند، و بعد براي تحمیق مردم میگویند جنگ و قتال فقط براي دفاع است. كدام آیات دستور قتل و غارت را صادر كرده اند و چرا؟؟ آیات قران به دو دسته تقسیم میشوند، آیاتی که در مکه بیان شده اند و آیاتی که در مدنیه محمـد آنهـا را بیـ ان نموده. در آیات مکی همواره صحبت از ترحم و انسانیت است، زیرا اسلام در آن هنگام زیر فشـار مردمـ ی بسـر میبرد که پذیریش ایدهي جدید برایشان مشکل بود و محمد داراي قدرت نظامی نبود. اما آیاتی که در مدینه بیان شده اند در آنها سخن از جنگ و کشتن غیر مسلمانان است. زیرا در مدینه محمد داراي نیـروي نظـامی و قـدرت شده بود. محمّد رّسولُ اللَّه والَّذینَ معه أَشدّاء علَى الْکُفَّارِ رحماء بینَهم تَرَاهم رکَّعا سجّدا یبتَغُونَ فَضْلًا مّنَ اللَّه ورِضْوانًا سیماهم فی وجوههِم مّنْ أَثَرِ السّجود ذَلک مثَلُهم فی التَّوراةِ ومثَلُهم فی الْإِنجِیلِ کَزَرعٍ أَخْرَج شَطْأَه فَآزره فَاسـتَغْلَظَ فَاسـتَوى علَى سوقه یعجِب الزُّرّاع لیغیظَ بِهِم الْکُفَّار وعد اللَّه الَّذینَ آمنُـوا وعملُـوا الصّـالحات مـنْهم مّغْفـرَةً وأَجـرًا عظیمـا (فتح/29 ( ترجمه: محمد فرستادهي االله است و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر , با همـدیگر مهرباننـد آنـان را در رکـوع و سجود میبینى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت آنان بر اثر سجود در چهرههایشـان اسـت ایـن صـفت ایشان است در تورات و مثل آنها در انجیل چون کاشتهاي است که جوانه خود برآورد و آن را مایه دهد تا سـتبر شود و بر ساقه هاى خود بایستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از آنان کافران را به خشم دراندازد االله به کسـانى از آنان که ایمان آورده و عمل صالح کرهاند آمرزش و پاداش بزرگى وعده دادهاست. در این آیه بیان میکند که مسلمانان به همدیگر رحم میکنند و با کفار بسیار سختگیرند. همانگونه که ملاحظه میشود، قرآن کلمهي "اشداء" را در مقابل "رحماء" آورده، پس اگر معناي "رحماء" رحم کردن باشد، معناي اشداء "بیرحم" بودن است. پیامبران اسیر نمیگیرند، نخست قتل عام میکنند، این جمله را محمد پس از اینکه مسـلمانان در جنـگ بـدر بـا هدف دریافت فدیه اسیر گرفتند بیان نمود، او از این کار آنان راضی نبود، االله را به خدمت گرفـت و از قـول او خود را مورد نکوهش قرار داد و گفت: ما کَانَ لنَبِی أَن یکُونَ لَه أَسرَى حتَّى یثْخنَ فی الأَرضِ تُرِیدونَ عرَض الدنْیا واللّه یرِید الآخرَةَ واللّـه عزِیـزٌ حکـیم (انفال/67 ( ترجمه: هیچ پیامبرى را سزاوار نیست که اسیرانى بگیرد مگر اینکه در زمین قتل عام بسـ یار کنـد؛ شـما کـالا ي دنیـ ا را میخواهید و االله آخرت را میخواهد و االله شکست ناپذیر حکیم است. و در ادامه، آنان را به سبب اسیر گرفتن مورد نکوهش قرار میدهد: لولاَ کتَاب منَ اللّه سبقَ لَمسکُم فیما أَخَذْتُم عذَاب عظیم) انفال/68 ( ترجمه: اگر پیش از این از جانب #االله دستوري داده نشده بود ، به سبب آنچه گرفته بودید (اسیران) عـذاب ی بـزرگ بـه شما میرسید. پس تنها از غنائیم استفاده کنید:
از آنچه به غنیمت گرفتهاید که حلال است و پاکیزه ، بخورید و از االله بترسید بدون شک االله آمرزنده و مهربـان است. مسلمانان تنها باري که اسیر گرفت، در اولین جنگش یعنی جنگ بدر بود و خطاب به اسیران میگوید: ) انفال/70 ( ترجمه: اي پیامبر، به اسیرانی که در دستتان هستند بگو اگر االله در دلهاي شما نشان ایمان ببینـد، بهتـر از آنچـه از شـما گرفتهاند به شما خواهد داد و شما را میبخشد و االله آمرزنده و مهربان است. و با بیان آیات بالا هرگز اسیري گرفته نشد، نمونهي بارزش کشتن تمام مردان بنی قریظه که آنهـا را بـالغ مـ ی دانست است، ملاك او براي تشخیص بلوغی آنها رویش مو بر پشت آلت تناسلی نوجوانان بوده اسـت .(در یـک پست جداگانه این داستان را مینویسم) بدر اولین جنگ محمد که با هدف غارت کاروان تجاري مکیان که از سفر شام بر میگشـتند، صـورت گرفـت؛ ابتداي راه باز شده فرهنگ جهاد و شهادت و کشتن. آیه پائین دقیقا پیش از فتح مکه و زمانی گفته شده است که مسلمانان خود را قوي میدیدند: بِ (آل عمران/195 ( ترجمه: پس پروردگارشان دعاى آنان را اجابت کرد من عمل هیچ صاحب عملى از شما(مسلمانان) را از مرد یـا زن کـه همه از یکدیگرید تباه نمیکنم پس کسانى که هجرت کرده و از خانههاى خـود رانـده شـده و در راه مـن آزار دیده و کشتار کردند(جنگیدند) و کشته شده اند بدیهایشان را از آنان میدایم و آنان را در باغهایى که از زیر آن نهرها روان است درمیآورم پاداشى است از جانب االله و پاداش نیکو نزد االله است. این آیه باز در مدینه نازل شده و به مسلمانان یادآوري مینماید که اگر شما کشته شدید و یا کشتید، این کشـتار سبب تکفیر گناهان شما میشود و این نشان از اهمیت ادمکشی و جنایت را نزد االله نشان میدهد. خوب به این آیه توجه کنید که چکونه دستور میدهد شما حتی میتوانید همدیگر را هم بکشید:
برچسبها: http, iranshahr7, blogfa, com [ شنبه چهارم تیر ۱۴۰۱ ] [ 0:2 ] [ ــــــــــــــــثبتـــ :کاتب ]
[ ]
انجمن ادبی اسدالله خان:در دنیای کذائی (این روز ها)ایرانیان از مملکت مَمَلِش رو خوردن کُتش مونده که هربار (پالون رو روی گُرده متوهمی میکنند) تا ملت فکر کنن خبریه! دوستی که می خواست ورق برتری را در بیانِ فهم ، رو کند ؛ روزی به ما گفت : ( دوستان ! سعی کنید وارد دنیای سیاست نشوید زندگی خودتان را بکنید و از چیزی که دست خودتان است ؛ لذت ببرید ) چندی نگذشت که برق رفت و کولر خاموش شد . آن دوست برای استشمام هوایی تازه به بیرون رفت. ناگهان صدایی شنیدیم که می گفت : ( یکی بیاد آفتابه را پر کند و برایم بیاورد )صدا ؛ صدای او بود . دوستی حاذق در جوابش گفت : از ما کاری ساخته نیست . عطر لحظات نقدت ؛ گوارای وجود ! از زندگیِ غیر سیاسی ات ؛ لذت ببر....
هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد هم رونق زمان شما نیز بگذرد وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب بر دولت آشیان شما نیز بگذرد باد خزان نکبت ایام ناگهان بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز این تیزی سنان شما نیز بگذرد چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد بیداد ظالمان شما نیز بگذرد در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت این عوعو سگان شما نیز بگذرد آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست گرد سم خران شما نیز بگذرد بادی که در زمانه بسی شمع ها بکشت هم بر چراغدان شما نیز بگذرد زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت ناچار کاروان شما نیز بگذرد ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن تأثیر اختران شما نیز بگذرد این نوبت از شهان به شما ناکسان رسید نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد بیش از دو روز بود از آن دگر کسان بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد در باغ دولت دگران بود مدتی این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد آبیست ایستاده درین خانه مال و جاه این آب ناروان شما نیز بگذرد ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع این گرگی شبان شما نیز بگذرد پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست هم بر پیادگان شما نیز بگذرد ای دوستان ـــثبتـــ به کاتب دعاکنید
یک روز بر زبان شما نیز بگذرد اولين روزی كه اندوه به شهر مان آمد"گفتیم رهگذر است اما ماند و نرفت!گفتیم شايد مسافر است ؛ خستگی در می کند و می رود باز هم ماند و نشست و شروع کرد به بلعیدن ذخیره امیدمان،،،،گفتیم:عجب مهمان شوم و بد قدمیست!،،،،حتما دو سه روز دیگر می رود،،،،و لي باز هم ماند و ماند و ماند تا اين كه تبدیل شد به یکی از اعضای شهرمان!،،،،اکنون همان اندوه فرماندار شده و تمام کوچه ها بوی "آه" گرفته است ،،،،تمام امیدها را بلعید و به جایش در دل ها "حسرت" كاشت! ،،،،پیران و قديمي ها هنوز به یاد دارند : روزی که اندوه آمد"جهل" نگهبان دروازه شهر بود!تا حالا به بارون فکر کردید ؟آبی که به صورت قطره از آسمون فرستاده میشه ..اگه آب تو ابرا ، یهو فرو می ریخت ... یا قطره ها بزرگتر بودند،خدا اگر میخواست میتونست نیروی کشش سطحی آب رو،،، یه ذره بیشتر کنه ...اما خب بارون رو مایه ی رحمت قرار داد ...
شاید باورتون نشه ولی دچار خوانش پریشی شدم!همون مریضی من در آوردی توی کتاب پرسی جکسون و خدایان یونان که پرسی و هم پالکی هاش بهش دچار بودن!خیلی هم مسخره و عحیبه مثلا به جای542 می خونم 524 و متوجه هیچ چیز عجیبی هم نمیشم مگه این که مثلا حساب کتابم جور در نیاد یا این که مثلا فیلمم قسمت 542 باشه و من زیرنویس 524 رو گذاشته باشم روش هی با خودم میگم خدایا زیرنویس با فیلم نمی خونه حتی با حرفاشون هم نمیخونه یجورایی حتی تکراری هم هست و در نهایت متوجه میشم که زیر نویس اشتباهی رو گذاشتم رو این قسمت پ.ن:گفتم حساب کتاب و یادم اومد می خوام لپ تاپ بخرم و حساب کتابم جور درنمیاد،کاش یهو به صورت جادویی پولام زیاد شن و بتونم لپ تاپ بخرم 2کار می خوام!کار پاره وقت با درآمد بالا!!! 3با این حساب شاید دچار خوانش پریشی نیستم و کلا تو حساب کتاب مشکل دارم انجمن ادبی اسدالله خان:در دنیای کذائی (این روز ها)ایرانیان
موضوعات مرتبط: بین المللی، ــــــثبتـــــ، خبر، اطلاعیه برچسبها: http, mhammadn, blogfa, com [ چهارشنبه نوزدهم آبان ۱۴۰۰ ] [ 18:44 ] [ ــــــــــــــــثبتـــ :کاتب ]
[ ]
|
|
| [ فالب وبلاگ : وبلاگ ـــــــــــثبتـــــ سابق»کاتب ویژه اسدالله خان کاتب ] [ Weblog Themes By : http://anjomamn-asdolakhan.blogfa.com/http://mahamiy.blogfa.com/] |